ASSESSORS I POLICYMAKERS: DIVERSITAT I REPRESENTACIÓ >>
Per la seva pròpia definició, objectius i missió, s’espera
dels membres electes d’un Parlament, més enllà dels valors polítics defensats, que
representin els interessos dels electors del seu districte o circumscripció,
tot i que poden ser tant diversos com ho siguin
les comunitats del territori.
Però igualment necessari és que els perfils dels assessors
i formuladors de polítiques científiques
en el seu conjunt reflecteixin els dels electors dels diversos territoris i
comunitats. Atès que les històries individuals i les experiències professionals
d’aquest personal d’un Parlament poden influir en les seves actituds i
decisions, és crucial saber més sobre les persones que exerceixen aquests rols,
la seva diversitat i quines comunitats i grups socials hi estan ben
representades i quines no.
Per tant, en nom de l’eficàcia més que de la transparència,
que també, es fa imprescindible poder contrastar si entre els assessors i
formuladors de polítiques hi ha avantatges desiguals segons del lloc (geogràfic,
social o intel·lectual) d’on són a l’hora d’assolir posicions clau en la
formulació de polítiques científiques legislatives. Dels resultats que es
desprenen al analitzar les “textures polítiques” de les lleis que han circulat
per un Parlament es pot deduir fàcilment quins col·lectius han estat
privilegiats i, sobretot, quins han resultat més marginats. La qual cosa acaba dibuixant,
com exemple, una política científica que
no correspon a les necessitats i aspiracions dels subjectes als que va dirigida,
el col·lectiu científic, ni de l’ecosistema
d’innovació, ni dels beneficiaris de la seva activitat: la societat.
Més: https://www.sciencepolicyjournal.org/article_1038126_jspg230203.html